Voedselbank Utrecht SBS6

Hart van Nederland op bezoek bij Lijn 1

2 maart 2023 ~ 2 minuten

Vrijwillige collega’s hebben kratten op alle vestigingen geplaatst in de provincie Utrecht, en deze zijn na drie weken weer opgehaald.

In totaal zijn er 10 volle kratten met boodschappen ingezameld voor de Voedselbank. Een mooie prestatie om het volgend jaar beter te doen zodat er nog meer van de ruim 700 gezinnen in Utrecht geholpen kunnen worden.

Stichting LIJN 1 heeft ook een geldinzameling gehouden hiermee is in totaal € 2.600,- ingezameld onder de collega’s maar ook onder de externe donateurs zoals familie, vrienden, kennissen.

Van de Voedselbank mochten we hun busje gebruiken om de vele boodschappen die we hebben ingekocht te kunnen vervoeren. Met het ingezamelde geld hebben namelijk een aantal vrijwillige collega’s boodschappen gedaan bij zowel de lokale supermarkten als de boer.

Heel veel karren en kratten hebben wij hierdoor kunnen vullen voor de behoeftige mensen en het inkopen van producten leek maar niet op te houden...wel meer als 180 kratten in totaal gevuld afgeleverd en voor elke 2 kratten kunnen we een gezin voor een heel week mee voorzien van voedsel.

Programma Hart van Nederland van de SBS6 die getipt is door een collega was zo enthousiast over de buschauffeurs initiatief dat ze de inkopen en het leveren van de boodschappen wouden vastleggen. Van harte welkom!

Dit was weer een prachtige ervaring die we rijker zijn. Vooral in deze bizarre tijden moeten we vooral vragen wat we voor elkaar kunnen doen.

Via deze weg willen wij iedereen nogmaals bedanken voor hun steun via de Voedselbank aan de behoeftige gezinnen. Ook de vrijwilligers van Stichting LIJN 1 die actief hebben mee geholpen. Dit initiatief is zeker voor herhaling vatbaar en moge de Allerhoogste iedereen rijkelijk belonen!

We zijn vereert om dergelijke projecten met grote impact met jullie te mogen verwezenlijken. Met jullie steun kunnen wij deze prachtige initiatieven zeker voortzetten.

Categorieën: